söndag 15 juni 2008

Dagen som gått

Så var det kväll igen. Och en hel dag att lägga till handlingarna. Så går en dag ifrån vår tid. Igen. Det går alltid så fort. Vaknade imorse till en regnig dag då jag tänkte att idag blir ingen bra dag. Idag blir det en pestig dag. Och länge kändes det tungt. Men samtidigt som solen började titta fram och jag tvingade ut mig på en stavtur så började det kännas lite lättare. Men inte förrän jag kommit en bra bit hemåt. Det känns alltid jobbigt att ge sig ut förr det känns som man bara går och går men aldrig ska komma hem. Men hem kom jag!
Nu har jag just kvällsfikat med sovgott-te och ost- och kesomackor. Det var väldigt gott. Sover väldigt gott på det där sovgott-teet, måste jag säga. Tehörnan i Umeå - vad skulle jag göra utan den lilla affären! Det är min favorit. Tyvärr kommer sovgott-teet ta slut innan sommaren knappt har börjat så jag får väl köpa vanligt te istället. Men men. Nån som vet nåt gott te man kan dricka på kvällen? Helst nått med nån ört som ger god sömn... men alla tips är välkomna.

För första gången på 6 år ska jag vara ledig på midsommar. Blev tillfrågad men tackade nej till att jobba då. Nu ångrar jag mig lite. Men hade nog ångrat mig om jag sagt ja också. Så det går väl på ett ut. Man ångrar sig alltid. Snart dax att börja jobba på riktigt antar jag, men har inte fått nåt schema än. Blir väl de närmaste dagarna kan jag tro. Vad har ni gjort idag?

Inga kommentarer: