tisdag 3 juni 2008

Sommartrötthet

Det är den tredje juni och jag är redan less på sommaren. Och idag har min trötthet varit värre än på länge. Var så trött att jag låg ett tag faktiskt. Jag undrar sa hälleflundran var min energi är. Vad går den egentligen åt till? Svaret vet jag nog, men orkar inte göra något åt det.
Varför, kanske du undrar. Jag skulle själv vilja veta varför. Jag har egentligen ingen anledning till varför jag hela tiden skjuter upp det hela. Satsar på en nystart till hösten. Kanske har jag mer energi då?
Men sanningen är nog att energidepåerna är ännu tommare när sommaren är slut än dom är nu. Det brukar vara så.
Jag är så less på att mitt liv hela tiden ser likadant ut. Vissa kanske skulle säga att det är en dröm att få vara där jag bor på sommaren, men sanningen att säga så är det ingen dröm. Inte när man tillbringat för lång tid här. Då blir det för mycket. För mycket av det goda för att man ska kunna uppskatta det. Och för mycket av det goda är inte bra för nån, och i synnerhet inte för mig. Jag blir för trött för att orka se allt det underbara som omger mig. Jag vet att jag borde uppskatta allt, men det är lättare sagt än gjort. Crap.

Inga kommentarer: