lördag 12 september 2009

Att bestämma sig

Ibland i livet har man (läs: jag) kunnat känna att allt bara varit skit och att någon ljusning inte funnits. Tro mig när jag säger att jag har haft min beskärda del av dagar då jag inte vetat hur jag skulle orka leva tills det blev kväll.
Nu i efterhand vet jag att jag alltid orkar, att ljusningen alltid kommer. Men mest av allt har jag lärt mig att jag kan bestämma mig för att den ska komma, för att kunna peppa mig själv när den blytunga känslan övermannar mig. För jag tror att allt händer av en anledning, även när det handlar om utmaningar som är så stora att dom känns övermäktiga. För det är dom där utmaningarna jag vet att jag klarar av, och när jag kommer ut ur tunneln på andra sidan så har jag blivit starkare.
Jag har lärt mig att jag inte är så kass som jag alltid har trott.

Inga kommentarer: