tisdag 22 september 2009

Jag ska klara det

Jag är en sjukt bestämd och envis människa, tro inget annat. Men envisheten har hjälpt mig i både svåra och lyckliga stunder och jag vet att den kommer göra det i framtiden också. Det finns en rejäl dos jävlanamma i den här människan, fast man kanske inte alltid kan tro det.
Jag vet inte varifrån jag egentligen fått envisheten, men en sak är säker och det är att den aldrig kommer överge mig. Envisheten är min vän och har alltid varit det.
Envisheten sporrar mig till att pröva på skrämmande saker för att bevisa för mig själv att dom inte är farliga. Envisheten ger mig kraft i sådana stunder då man tror att ens enda kvarvarande alternativ är att ge upp.
Jag ger aldrig upp. Jag är inte rädd. För jag vet att det jag vill klara det kommer jag att klara. Och jag är inte en sån som sviker sig själv. Aldrig i livet.

Inga kommentarer: