fredag 18 september 2009

Avundsjukan

Det finns så otroligt mycket avundsjuka överallt. Folk som tittar snett på varandra och missunnar varandra lycka och glädje. Varför är det så? Varför kan man inte vara glada för varandras skull istället? Men icke! Gräset är tydligen alltid grönare på andra sidan. Men vet ni vad. Jag är helt nöjd. Jag vill inte vara på andra sidan för jag tror inte gräset är grönare där. För gräset är väldigt grönt och fint här på min sida, och jag skulle inte byta för allt i världen.
Jag har allt jag vill ha och behöver. Men tydligen så är det väldigt provocerande för andra. Man får tydligen inte vara nöjd och glad för det man lyckats med, välsignats med och kämpat för. Nej, då blir det automatiskt avund i luften. Att uttrycka sin glädje kan vara det värsta man kan göra, tydligen. Jag kommer aldrig att acceptera det, och jag kommer aldrig mer känna dåligt samvete över min lycka och det jag kämpat för att uppnå. Det finns inget som kommer gratis till en - man får kämpa som en idiot för att nå dit man vill. Ingen kommer göra det åt en. Ibland får man kämpa hårdare än någonsin. Men det är värt det. SÅÅÅÅ värt det.

Inga kommentarer: