torsdag 7 april 2011

Att vakna till en ny dag

Jag vaknade en minut innan mobilalarmet ringde. Det kändes liksom helt perfekt på nåt sätt och jag skrattade lite för mig själv åt detta ödets lilla nyck. Så jag bestämde lite sådär hux flux att låta detta skratt vara startpunkten för dagen och på grund av sin karaktär en mycket bra sådan också.
Så jag hoppade upp och knäppte igång kaffebryggaren (som jag laddade igårkväll, världens bästa idé för övrigt), samtidigt som jag bredde mackor och började försöka lista ut vad jag skulle ta på mig idag. Inte för att det brukar bli bättre för att jag funderar länge, men ändå så tar välja-kläder-ritualen en hel del tid för mig. Jag måste nämligen känna efter vilket humör jag är på idag, och vilket väder det är och hur det påverkar humöret. Oftast blir det inget speciellt i slutändan MEN jag måste alltid känna så att det KÄNNS rätt. Även det enkla och till synes ogenomtänkta måste kännas rätt för mig. Annars går jag runt och otrivs hela dagen och det är ju inte vidare kul. Inte alls faktiskt.
Hur som helst så lyckades jag ganska bra och nu är både kaffet urdrucket, mackorna ätna och jag påklädd. Ganska nöjd hittills måste jag säga. Idag väntar en massa saker, men inget schemalagt så nu måste jag ställa krav på mig själv att planera så att jag hinner det som måste hinnas med. men det blir säkert inga problem.

Inga kommentarer: