tisdag 12 april 2011

Ni, just det ni!!!

Jag tror en sak. Jag tror att en del av er som läser den här bloggen kanske tror att jag verkar vara mest glad och nöjd och tillfreds och hela faderullan jämt och ständigt. Jag skriver ju jämt om sånt.
Jag kan dock säga att det naturligtvis inte är så. Men jag råkar just nu befinna mig i ett tillstånd där jag kan finna glädje i både små och stora saker. Mest små, för de innehåller mer glädje än man kan tro. Och ofta är det också helt oväntat också.
Men det är inget jag har fått gratis. Jag har jobbat dag och natt, varje vaken minut för att kunna komma hit. Jag vårdar de små sakerna, och de stora. Och sakerna däremellan.
Och jag tror det syns också. I allt som är jag, allt som jag vill att jag ska vara. I allt som jag säger och allt jag strävar efter. Mina mål och mina drömmar och mina minnen.
Så idag gläds jag åt känslan, men också åt kampen. Åt att jag har kraft att utkämpa den, och att jag får skörda frukterna av den. Och åt att jag aldrig ger upp.

Inga kommentarer: