måndag 25 april 2011

Skär bort

Jag ägnar mig åt att skära bort i dessa dagar, skära bort sånt som inte behöver vara kvar. Skär bort dem som likt otäcka svulster äter sig in i mig från insidan och ut. Jag behöver inte det. Det enda jag behöver är mig själv och den jag försöker vara på den resa som är mitt alldeles egna liv. Mitt mitt mitt.
Jag raderar telefonnummer och facebookvänner. Skär bort dem som aldrig varit en del av mitt liv och som sannerligen inte kommer att bli det i framtiden heller. Skär kanske bort sådana som jag hållit hårt i en gång men som inte tillhör mitt nuvarande liv, och det är skönt. Det regnar tunga stenar från mina axlar och jag känner mig så nöjd.
Alla de göranden och låtanden som inte varit mina men som inverkat på mig, tvingat mig att lyssna, att titta, att lyda och leva genom något som jag inte vill ha utan bara vara utan. Nu är jag utan och jag är en stark person som gör dessa val. Jag söker nytt, söker bättre. Söker sådant som inte gör mig illa. Jag är less på det, less på att ingen vet. Men samtidigt glad för samma sak, för det jag vet är det ingen annan som behöver veta. Gå glad, gå lycklig och framförallt- gå vidare.

Inga kommentarer: