lördag 9 april 2011

En helt vanligt ovanlig lördag i mitt rum

Uppe med tuppen (eller till å med före) för att tvätta, vilket gick hur bra som helst men är lite drygt med allt springande mellan husen. Fast ska inte klaga, det var värre när det var 20 minus och mörkt! Allt är sedan flera timmar struket (det ska skulle strykas iaf) och inlagt på sina platser i skåpen. Vilket underbar känsla det är att vara klar med tvätten! Fylla skåpen igen, och för att inte tala om att tvättkorgen är tom :)

Har hällt i mig en god kopp Löfbergs Lila Mellanmörk. Inte illa kan jag säga. Förutom det förbereder jag mig på kvällens trevliga middag. Har bestämt mig för att inviga den gula härliga klänningen jag visade på bild för ett tag sen. Känns liksom rätt på någe vis. Sitter redan med den på och den matchar de gula stearinpåskljusen jag har i ljusstakarna. Inte illa det heller! Synd bara man måste vänta till så sent innan det blir mörkt ute så det är värt att tända ljusen. Annars syns dom ju inte (och risken att glömma dom tända ökar avsevärt). Så långt har jag nått i dagens funderingar. Inga filosofiska livsfrågor besvarade här inte.

Inga kommentarer: