söndag 21 december 2008

Hemma=äta mat

Jag hoppas få ordning på mina matvanor nu när jag är hemma. Den här terminen tror jag inte att jag ätit middag många gånger. Det har varit frukost, lunch och kvällsfika. Inte tillräckligt. Inte på långa vägar.
Jag har lite dålig matlust nu också. Det hjälper inte direkt till. Och snart blir det julmat. Jag kan inte påstå att jag längtar direkt. Dessutom dricker jag alltför lite också.
Hur som helst.

Jag skrev ju för några dagar sen att jag var alldeles uppe i varv, men det har faktiskt lugnat ner sig nu. Jag har liksom börjat kopplat av skoltänket nu. Stressen och pressen har släppt. Och jag har till och med börjat läsa en skönlitterär bok! Skugga av Karin Alvtegen. Mycket bra. Nu ångrar jag faktiskt att jag inte lånade fler igår men jag trodde inte att jag skulle läsa så mycket. Men nu känner jag att jag skulle vilja läsa hela tiden.
NU: ska jag kolla facebook.

Inga kommentarer: