fredag 12 december 2008

Jag har valt rätt

Den senaste veckan har varit den bästa på hela utbildningen. Jag tycker jag har lärt mig mer på några dagar än på dessa två år. Inte för att det varit dåligt tidigare, för det har det verkligen inte!
Men nu har vi börjat med terapi. Jag hoppas att jag en dag kommer att jobba med det för det måste vara det mer spännande och givande området som finns. Vi har haft en helt otroligt inspirerande och motiverande lärare som varit familjeterapeut i typ 30 år. Tänk om man någon gång blir så kompetent och kunnig! Det var så otroligt spännande och roligt att lyssna. Han visade även upp ett rollspel för klassen med hjälp av en frivillig och det var så intressant att dom gärna hade kunnat fått rollspela hela föreläsningen. Jaag blev alldeles tagen av situationen. Terapisituationen är kraftfull. Det fick vi alla erfara när vi rollspelade familjeterapi i grupp. Jag blev så tagen av stämningen som uppstod att det var nära till tårarna. Jag längtar efter att få öva mer på terapeutrollen. Jag tror att vi redan nästa termin kommer att få träffa riktiga klienter. Det ska bli så otroligt spännande. Jaag kan inte uttrycka det i ord. Det kommer att vara så otroligt personligt utvecklande. Men naturligtvis också krävande. Som vår lärare sa; klientens kris är terapeutens vardag.

Inga kommentarer: