måndag 8 december 2008

Den här helgen

I vanlig ordning har helgen gått fort och jag tycker inte att jag hunnit med nånting. Ska ändå försöka mig på någon slags sammanfattning.
Brodern kom i fredags och stannade tills igår kväll. Vi var några svängar på stan för att försöka hitta några små julklappar. Jag har i alla fall nästan alla nu. Har ett och ett halvt paket kvar att skaffa. Tur att det är många dar kvar till julafton än.

Annars har många stunder den här helgen gått åt till att drömma och sväva iväg i mina egna funderingar. Det har varit mycket av det de senaste dagarna. Och jag har känt att jag behövt det också. Att bara få dra en filt över huvet och förlora sig i dagdrömmar. Man kan tycka att man ska känna sig utvilad efter en sådan helg, men det gör jag inte. Jag är trött. Trots två koppar starkt zoegas julkaffe. Inte den minsta lilla koffeinkick. Jag har blivit immun. Crap.
Hade ju tenta i fredag btw. Det gick sådär, men jag hoppas på det bästa. Det var en väldigt orättvis tenta. Frågorna handlade om detaljer från kapitel som dom inte hade pratat nånting alls om. Så det blev en del spekulationer. Jag tycker aif att jag borde fått ihop hälften av poängen så jag blev godkänd. Jag är inte upplagd för nån omtenta direkt. Big no no.
Idag har vi gruppledning av polisstudenterna. Näst sista gången och jag ska leda båda grupperna. Det går bra men är naturligtvis ganska påfrestande. Det är dessutom ganska jobbigt med dom krav jag ställer på mig själv. Jag måste hela tiden försöka göra bättre ifrån mig varje gång, och självklart sliter det. Jaja, nu måste jag gå och borsta tänderna.

Inga kommentarer: