torsdag 19 november 2009

En muttrande städerska

Jo ni, jag fick just besök av en muttrande städerska här på mitt rum. De är några killar som håller på att byta ut en massa kablar till ett nytt system av trådlöst nätverk. Och dom skräpar ner, vilket var vad städtanten muttrade över. "Dessa karlar!" muttrade hon halvtyst och lät lite irriterad. Jag förstår henne. Men samtidigt så blir det ju faktiskt lite skräpigt när man håller på att riva ut gamla och sätta in nya kablar.... Är ju faktiskt fullt förståeligt det med.

I alla fall och hur som helst. Idag kl 9.15 ska jag vaccinera mig. Så blir det. Men jag känner nu att jag börjar få lite smått ont i halsen! Hoppas bara att det inte är försent.... Vore ju jäkligt surt...
Jaja.
Och just det; jag åker ju upp till Umeå i eftermiddag, ska bli skönt. Vi har ju mitterminsträffen imorgon, som jag hoppas kunna gå på men jag måste ju till doktorn i första hand. Jädra crap. Och på kvällen ska vi till Sikeå på födelsedagskalas. Älsklingen morfar fyller år.
Sen lördag och söndag morgon får man vakna i en fantastiskt skön och stor dubbelsäng och förhoppningsvis kan man tigga till sig lite frukost på sängen med....!!! Jag ska jobba på det iaf... Var så himla mysigt förra gången. Kaffe, ostmackor och tecknade barnprogram på teven. Så kan jag har det varje morgon, ingen tvekan om saken.

Nu har jag svept en mindre kopp kaffe och hoppas att magen inte protesterar och demonstrerar. För jag måste ha mitt morgonkaffe. Trots att det bara är automatkaffe så måste jag ha det efterlängtade koffeinet, så är det bara.
Så att man kan komma igång med dagens arbete. Vilket är vad jag tänkte göra nu!!!

Inga kommentarer: