onsdag 25 november 2009

Irriterande som klåån

Igår den här tiden skrev jag ett jättelångt bra inlägg men när jag skulle publicera det försvann det. Nu ska jag börja med att ta för vana att alltid kopiera texten innan jag sparar den ifall det skulle hända fler gånger. För finns det nåt irriterande än att hela texten försvinner när man har jobbat så hårt med den? Nä just det.

Jaja. Är i alla fall på mitt kontor nu, känns som att den här dagen kan bli ganska bra trots halsont och mild förkylning. Knaprar bafucin, dricker kaffe och te så får vi hoppas det går över snart. Tänkte eventuellt införskaffa lite honung att dricka i teet men tror nästan jag ska skippa det för annars så dricker jaag nog inte upp teet. Är ju inte så förtjust i honung och särskilt inte i drycker som te. Lika lite som jag tycker om socker I kaffet. På bit går bra men aldrig i kaffet för då blir det odrickbart. Kanske kan man slicka i sig honungen för sig och dricka teet för sig? Eller är det just kombinationen som gör att det funkar? Om det nu funkar, inte vet jag.

Jaja återigen. Idag ska jag träffa egen patient, och imorgon ska jag påbörja en utredning. Hoppas det kommer gå bra och utan störrre bekymmer men det tror jag nog.
Kommer sakna att vara ute på praktik när den här tiden är slut men känns ändå skönt, väldigt skönt, aatt få komma tillbaka till Umeå. Är inte kul att tvingas vara ifrån sin älskade, även fast vi ses då och då. Vi vill ju vara tillsammans hela tiden!!! Men som sagt: snart är det över.

Känns skönt också att jag också tagit beslutet om studieuppehållet. Tror inte jag skulle lyckas motovera mig själv till att plugga oavbrutet två år till nu på raken. Jag behöver en paus. Inte för att jag måste fundera på om detta är rätt för det vet jag å det bestämdaste aatt det är. Det är bara det att jag måste göra nånting annat ett tag, och då är detta den bästa tidpunkten för det är vändpunkt i utbildningen när saker påbörjas som kommer fortgå flera terminer och då kan man inte bara ta uppehåll hur som helst. Nu återstår bara att se om jag får uppehåll beviljat med platsgaranti för det känner jag att jag måste ha. Annars skulle jag bara gå runt och oroa mig för det.
Nu måste jag i alla fall gå och jobba vidare med mitt. Får se om jag får blogglust senare under dagen annars hörs vi en annan dag!!!

Inga kommentarer: