måndag 2 november 2009

Tillbaka igen

Har i helgen varit i Umeå, och haft det mer än toppenbra!!! Var inte roligt att åka tillbaka hit till Sundsvall och lämna allt det man så gärna vill vara kvar i, men det här är ju något som måste och ska genomföras så då är det ju bara att göra det bästa av situationen.
Dessutom så åker jag upp till helgen igen!!
Mycket vatten ska dock hinna rinna under broarna tills dess. Egna patienter ska träffas, journaler ska skrivas, arbetsplatsmöten ska närvaras på, luncher ska ätas, promenader runt sjukhuset ska tas. Och det är bara några av alla de saker som ska hinnas med!!!

Jag är dock så himla glad att jag bestämde mig hastigt och lustigt för att åka upp ändå denna helg. För vi har haft så mysigt.
Jag var hos mig och pysslade från fredag till lördag eftermiddag, blev sedan hämtad och åkte ner på stan och såg på filmen Upp (jättekul!), sedan käkade mat på Max.
Söndag morgon vaknade vi och käkade underbart god frukost på säng, och såg på Disney-dags :D
Så jag ska inte klaga över att vara tillbaka här. För jag älskar verkligen att vara ute på praktik också!!! Jag lär mig så mycket, både rent yrkesmässigt, men också personlighetsmässigt. Jag lär mig att ta vara på det bästa av det man har, vare sig man får vara på samma ställe hela tiden eller om man flänger runt mycket (som jag gör just nu....). Att se fördelarna i det hela istället för att se nackdelarna som jag gjort i hela mitt liv.
Jag har lärt mig att jag ska följa med strömmen om den vill leda mig någonstans, inte kämpa emot den. Särskilt inte när jag inte behöver kämpa emot den!!!
Det ska göra mig till en starkare, friare och bättre människa.

Inga kommentarer: