söndag 15 november 2009

Happyness in a sock

I september läste vi den sista kursen innan praktiken. KOmmuniaktion. En dag skulle vi öva på att hålla tal. Vi fick en timme på oss att skriva talet. Jag valde ämne tämligen omgående - strumpor. Löjligt kanske du tycker. Skitsamma tycker jag. Jag ville ta ett ämne som var skämtsamt och humoristiskt, och inte så jädra allvarligt. För första gången nånsin kände jag inte för att vara överambitiös.
Sagt och gjort, det blev ett tal om strumpor, varför jag älskar dom, varför dagen blir så mycket roligare om jag har ett par fina färgglada strumpor på mig. med mera. Talet blev en succé och väldigt uppskattat, så jag är glad att jag valde detta ämne. Det var en samling av både högt och lågt och någonting mittemellan bland de där talen, men jag ångrar inte en sekund att jag bestämde mig för att visa min humoristiska sida.
There is more of me than meets the eye.

Inga kommentarer: