fredag 27 november 2009

Ingenting kan stoppa mig nu!

Jag har haft värsta energin idag!!!! Nästan så att jag tyckt att jag haft för lite att göra! Har skrivit journaler och planerat mitt arbete för nästkommande vecka. Tror att energin beror på att jag nu vet att jag definitivt kommer att göra någonting annat nästa termin. Jag kommer inte behöva komma tillbaka och sätta mig med näsan i böckerna för det vill jag inte. Jag är trött och vill ha en paus från det. Och nu får jag det!
Alla administrativa saker är lösta, alla papper är klara, och jag har fått jobb dessutom. Allt detta är ju helt fantastiskt underbart och otroligt. Det är ju sant som man brukar höra ibland. Trötthet tyder på att man behöver byta aktivitet. Och jag vet att det är precis det jag behöver.

Och inte nog med det heller.... Jag fick lov att gå tidigare från jobbet idag så att jag hinner med bussen som går kl 14.00 till Umeå. Då är jag framme vid 6-tiden vilket är en helt och hållet rimlig tid. Får ut mer av kvällen då.
Sen så kommer älsklingen hem till mig när han har varit gratulerat sin morfar. Och vi ska mysa och ha adventsmysipys hela helgen. Imorgon ska vi köpa alla våra julklappar, sen ska vi gå och se new mmon kl 17.30. Låter inte det som en toppenlördag!!!! Jag längtar så himla mycket tills jag sitter där på bussen med min korsordstidning och min bok....fast naturligtvis längtar jag ännu mer tills jag är framme!!!

Och till råga på allt så är det sol idag!!! Även det är ju helt fantastiskt underbart! Både igår och idag var det så och det var ju ett tag sen man såg solen om man säger så. Den behövs så himla väl för att man ska må bra och få i sig det livgivande ljuset.
I alla fall så tänkte jag ta lunch om nån halvtimme eller så. Sen ska jag jobba på med det sista och så dröjer det inte länge förrän jag sitter på bussen och är framme!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar