lördag 18 december 2010

Det har jag lärt mig

Ibland tycker jag att jag är en ganska smart person. Är ganska "bright", lär mig hyfsat lätt nya saker, har lätt att greppa.
Men en sak är jag fruktansvärt kass på. Jag är naiv gentemot andra människor. Det borde jag inte vara. För det sårar alltför mycket. När man tror att man har en person på ett visst ställe så visare det sig att man inte har det alls. Utan att den personen är någon helt annanstans och är respektlös och inte visar hänsyn. Jag tycker inte om sådana människor, jag avskyr dom faktiskt.
Såna människor förtjänar inte min vänskap eller mina omsorger, förtjänar inget medlidande.
Jag ångrar att jag kände medlidande. Varför skulle jag känna det, när det är den personen som gör mig illa.
Jag är naiv. Jag måste bli lite mer cynisk. Får önska mig cynism i julklapp.

Inga kommentarer: