fredag 31 december 2010

Hata nyårsafton

Finns ingen dag jag hatar lika mycket som denna. Har jag alltid gjort och kommer alltid göra, oberoende av om jag har något att göra eller ej. Jag har alltid en känsla av svart avgrundsdjupa skräck och förtvivlan inför nya år och ser inga anledningar till att fira. Jag hatar ju känslan, varför skulle jag fira?
Avslutningen på året kommer kanske bli bra, det är ju några timmar kvar att spela på. Men mest av allt kommer jag nog minnas den här nyårsaftonen som den dag då jag kämpade med och emot alla dessa saker som hänt mig detta år. Och jag önskar jag hade kunnat radera det här året som gått. Att det inte funnits alls. Det enda jag kommer tänka tillbaka på är hur alla har allting medans jag har inget. Men som jag sagt så många gånger förr- jag kommer aldrig ge mig. Aldrig ge upp.

Inga kommentarer: