fredag 31 december 2010

Något gott

I regel måste man kanske i snitt genomgå femton jobbiga saker innan en enda bra dyker upp. Frågan är om det är värt det. Jag tror det är det. Tror det gäller många saker. Femton dåliga dagar i utbyte mot en bra, femton dåliga minuter i utbyte mot en bra. Hur som helst. Det var inte det jag skulle prata om egentligen. Det handlar egentligen om en helt annan sak, en sak som jag vid 26 års ålder upptäckt och som jag upplevde så starkt ikväll. Det är därför jag tror att det kanske ändå vara värt det. Efter femton lidanden kanske en sån här upplevelse kommer när man faktiskt fattar vad allt egentligen handlar om. Och det som det handlar om visade sig för mig, med full kraft och genomtränglighet. Det var ett fint sätt att avsluta detta fruktansvärda år på.

Inga kommentarer: