torsdag 17 mars 2011

Åldersångest

Jag valde att bara gå en stund på temadagen idag. Det finns definitivt anledningar till varför jag skulle ha stannat, men dessa anledningar var också de som fick mig att gå därifrån. Det berörde mig alltför djupt, jag kände inte att jag hade kraften att ta det just då. Men nu vet jag. Hur det låg till. Och jag är så glad och tacksam att nu är nu, och att framtiden är snart!!!!
Jag längtar så mycket efter att förverkliga allt som jag vill göra. Jag har inga särskilda storslagna planer, men jag har en dröm om att ha ett fint liv med ett bra jobb med bra lön, en fin lägenhet och människor att dela livet med. Jag har en dröm om ett fungerande och lyckligt vardagsliv, för det är just vardagen som är livet. Inte dom där få dagarna som är högtider för dom kommer alldeles för sällan. Det är inte värt att hänga upp sig på dess. För risken finns att vi glömmer bort att leva alla de dagar som faktiskt passerar mellan de där "speciella" dagarna. Och till vår förvåning kommer det att dyka upp speciella dagar under sådana perioder när vi tror att livet egentligen ligger i träda.

Jag väljer att försöka se ljuset i det mörka och det mörka i ljuset. För utan kontrasterna är livet just ingenting. Och just ingenting är det jag minst av allt vill att livet ska vara.

Inga kommentarer: