lördag 19 mars 2011

Muppigt

Som vanligt tvättid tidigt en helgmorgon. Som vanligt (trodde jag) skulle man gå ha maskinerna ifred. Men så fasen heller! En maskin var naturligtvis redan tagen trots att det var JAG som bokat dom. Jädra skit och en massa andra fula ord (fulare). Ser att dom satt upp en bokningstavla utanför, en sån där som man bokar på en skärm och låser upp med magnetnyckel så snart hoppas jag att norpade tvättider är ett minne blott. Nånting bra ska man väl ha rätt till efter att Bostaden ansett sig nödgade att höja hyran igen (med 116 kr för min del). Eller - det är åtminstone vad jag inbillar mig och troligtvis något jag kommer bli mäkta besviken på....

Jaja, spela roll. Fast det gör det ju men i nuläget ids jag inte bry mig. Inser att det är en alldeles för fantastiskt bra (lör)dag som för min del ska spenderas i all tänkbar ledighet och gott sällskap.
Jag ska även försöka hålla mig i från stan eftersom jag inte kan låta bli att lägga pengar på onödigheter när jag väl är där. Men men, vad finns det annat att göra liksom och jag väljer att denna gång avsäga mig ansvaret för min egen slösaktighet (inte för att den är sååå allvarlig). För det är ju inte mitt fel att det finns så himla mycket fina saker jag vill ha, eller hur? :D

Inga kommentarer: