söndag 13 mars 2011

Med kaffekopp och planer för dagen

Inser att jag inte har ett skit planerat inför denna dag. Är det skönt eller trist eller nåt annat? Det vette sjutton. Det blir en tur till något apotek i alla fall. fylla på handkrämsförrådet och säkert nånting annat med. Och köpa mer mjölk. Inte på apoteket då såklart. Och måste kanske ta mig till iksu på eftermiddagen. Kanske har en del planer ändå i allt det planlösa, uppenbarligen.
Hur som helst så ska det bli skönt med en ledig dag helt för mig själv, att fylla med precis det jag själv vill. Inte låta något eller någons dåliga samvete lämpas över på mig och förstöra för det är sannerligen det sista jag behöver. Bara få ha tiden ifred och leva den.

Jag tänkte börja detta levande med att göra en rad saker som oundvikligen pockar på uppmärksamhet här i mitt lilla krypin. Såsom att bädda sängen, ställa in mjölken och osten i kylen och att gräva fram ett par stumpor. Sen får jag se.

Inga kommentarer: