lördag 12 april 2008

En lördag hemma

Idag ska jag inte göra nånting alls. Bara vara. Det var längesen jag tillät mig att bara vara. Jag kommer inte ens ihåg när jag tillät mig själv att slappna av riktigt. Kanske är det för att det är och har varit en del bekymmer. Och tyvärr så är det inte slut. Det är bara början.
Igår var jag på jobbintervju. det blir spännande att se hur det går.
det är ett jobb som jag verkligen vill ha.
En dryg vecka i ovisshet väntar. Men det kommer gå.
Jag har inget att förlora, jag kan bara vinna.
Men om jag får det blir jag världens lyckligaste.
Om jag inet får det så har jag i alla fall lärt mig mer om hur ett jobbintervju går till.
Och bara det är en ovärderlig erfarenhet inför framtiden.
Så hur det än går så vinner jag.
Det gäller bara att förstå att det är så man ska se det.
Och det försöker jag med varje dag.

Inga kommentarer: