söndag 13 april 2008

Morgon igen

Jag tror jag drömde om jobbintervjun inatt. Om hur bra jag tyckte att den gick.
Men som vanligt i efterhand så tycker man att det gick sämre ju längre tid som går. Ungefär som efter en tenta. När man tycker att det känns jättebra att lämna in men att man efterår inser vad man glömt och vad man hade kunnat förbättra. Men så är det väl alltid. Man tycker alltid att man kan förbättra.
För det kan man ju också.
Jag sitter denna morgon här och tänker på en så konstigt sak som det godaste jag nånsin fikat nån gång.
Det var den underbara koppen kaffe och den jättegoda osttekakan med grönsaker som jag smällde i mig efter jobbintervjun. Kanske är det en konstig sak att ta upp. Men jag kan bara inte glömma känslan av att verkligen ha förtjänat det. Det var så jäkla gott alltså.
Det krävs ibland bara små saker för att jag ska inse hur värdefullt livet är och att saker faktiskt kan gå en i händerna om man bara färsöker.
Jag vill så gärna ha det där jobbet. Det verkar mycket bättre än jag hade förväntat mig. Jag skulle bli så nöjd och glad om jag bara lyckades få det. Jag hoppas att dom hittade det som sökte mig, för det skulle vara så inspirerande att få arbeta med något som man verkligen vill göra.

Nu ska jag gå och äta gröt med mjölk och hallonsylt. Gottigott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker inte alls det är konstigt att fundera på en sån sak. Det är verkligen så att de små sakerna är de stora här i livet...Gillar din blogg Erika!