söndag 13 april 2008

Väldoftande

Nu är jag tillbaka igen, känns bra på nåt vis. Jag får lättare att distansera mig från det som pågår hemma, och därmed lättare att se saker ur ett annat perspektiv. Inte för att det gör saker och ting lättare men att se saker ur ett annat ljus är bättre än att aldrig kunna byta synvinkel.
I alla fall sitter jag här denna kväll, nyduschad och väldoftande, och drömmer mig bort lite. Till ett liv bortom snöslask och bekymmer. Till den underbara plats på jorden där jag upplevt de bästa stunderna i mitt liv - mitt eget smultronställe. Den underbara platsen finns hemma, i en helt otroligt naturskön dal där man kan se havet så långt ögat kan nå. Där bergen omger mig och det enda som hörs är lövens susande i träden. Jag blir nästan tårögd av att bara tänka på det för det är så vackert. Om jag bara fick välja en plats att besöka för resten av livet skulle det bli den dalen och den frid jag känner där. Det är min önskan.
Jag ska nu försöka ta med mig lite av denna frid in i den kommande natten, så att jag kan sova skönt och vakna med hopp och tilltro till att jag klarar av ännu en dag med allt den för med sig. Gott som ont.

Inga kommentarer: