söndag 13 december 2009

Hej bloggen

Har varit och snurrat runt på min egen blogg flera gånger under hela helgen men har inte varit inspirerad till att skriva nåt. Vet i nte riktigt om jag är det nu heller men jag gör ett tappert försök.
Dagen har bjudit på en ganska lugn och till viss del lite tråkig söndag. Fast att kliva upp jättetidigt imorse och se på lucia och dricka kaffe var ju mysigt. Så mysigt att jag ser på reprisen av det hela nu. För första gången på åratal tycker jag faktiskt att det var ett bra och stämningsfullt luciatåg, med bra sånger som man fick stämning av.
På tal om att skapa julstämning, vilket jag haft väldigt lite av hittills i år, så blev jag akut sugen på julmust tidigare ikväll och stack iväg till ICA innan dom stängde och inhandlade en flaska. Har hällt i mig ett par glas vid det här laget. Igår blev det även inköp av en flaska glögg som jag har druckit av - så himla gott det var. Drack en aning glögg när jag var hemma förra helgen, men det var inte tillräckligt! Glögg och julmust bör man ha mycket av tycker jag och då räcker det inte med några klunkar.
Jaja. Sp är det och så blir det. Var en liten kort sväng på stan när dom öppnade vid 12 och inhandlade ett par saker. Sen var det att vinka av brodern som varit här i helgen, för att sedan gå hem och äta samt dricka kaffe. Sen blev det en lång och härligt skrubbande dusch och god insmörjning efter det. Så här sitter jag och luktar gott alldeles för mig själv!! Haha...

Längtar till helgen när jag åker hem till Umeå, och får se nya lägenheten och krama, kyssa och somna med min älskling igen. Saknar honom så att det inte finns några gränser för det ska ni veta. Snart inte setts på tre veckor! Det är en sanslöst lång tid att vara borta från sin älskade. Men på fredag så har vi ju varandra igen!!!! Längtar med innerlig kraft tills dess.
På lördag ska vi på dop också, ska bli jättemysigt tycker jag. Sen så är det ju inte långt kvar till julafton! Åker hem till Berghamn den 22:a och det ska bli skönt att komma hem till kattpöjka, julpyntet, granen, och riktig mat för en gångs skull!! heheh..... Mest vill jag va med mina lusse-katter!!!! Dom små fetknopparna!!!!!

Jaja. Det blev ju ett inlägg av detta ändå, trots dålig inspiration....!!! Nu ska jag ta och borsta mitt nytvättade hår innan det blir alltför omöjligt att reda ut.

Inga kommentarer: