måndag 7 december 2009

Sittandes på golvet

I ett rum på 11 kvadrat sitter jag på golvet och begrundar livet och alla dess vändningar. Allt jag uppnått så här långt. Och allt jag vill uppnå i framtiden. Och det inte lite det. Men jag har inte bråttom. Jag tänker leva länge och vill ha saker kvar att uppnå hela tiden. Tänk vad hemskt det skulle vara att vakna upp en dag och känna att man inte har mer att uträtta i livet. Där vill jag aldrig någonsin hamna.
Nog för att det oundvikligen kommer dagar när man kommer känna att allt är meningslöst. Men då har man ändå en viktig uppgift att ägna sig åt; nämligen att övertyga sig själv om att allt INTE är meningslöst. Att allt i allra högsta grad är MENINGSFULLT. För det är det ju. Ibland är meningen bara väldigt bra på att gömma sig. Då gäller det dock att hitta den för den finns alltid där.

Inga kommentarer: