onsdag 13 juni 2007

Att göra

Jag har en del att fixa.

Lista:
1. fixa mat innan jag börjar jobba (även fast jag just har fikat)
2. fundera på nya kläder jag måste köpa innan hösten (i sommar blir dom vanliga gamla paltorna i ett försök att spara pengar)
3. ge mulle mat (fisk)

Det är vad jag ska göra inom den närmsta framtiden.

Inom en mer avlägsen framtid är det meningen att jag ska:
1. Köpa en kaffebryggare (perkolator)
2. Köpa några fina tavlor att pryda mina vita nymålade väggar med. (färgglada?!)
3. Investera i en dator innan skolan börjar igen. (vågar inte tänka på vilket hål i kassan det kommer göra)
4. Byta stil (eller kan man byta när man egentligen aldrig har haft nån? Snarare skaffa en stil, det passar bättre)
5. Bli en bättre människa (för det finns ju alltid rum för förbättringar.....)

Det var lite att göra det. Dessutom måste jag investera i lite tålamod och uthållighet för att klara av sommaren. Kanske det skulle hjälpa med lite motivation kanske? Nån som vet var man skaffar det till ett överkomligt pris?

Annars är jag ganska nljd med mig själv just idag. Tänker på att jag fixade full pott på tentan. Och att jag snart kommer att börja andra terminen på min drömutbildning. Nåja, kanske inte snart men jag vet i alla fall att jag ska börja! Om nån hade sagt till mig för ett år sen att jag inom ett år skulle börja på min drömutbildning så hade jag aldrig vågat tro det. Men samtidigt så jobade jag ju så stenhårt förra året bara för att komma in så jag hade ju det som mål iaf.

Skulle ha gått på en tur idag men det har varit så kallt och regnigt att jag inte velat göra det. Först nu har det slutat regna men det blåser ändå kallt.

Jobbar med ganska bra personer ikväll så det är jag nöjd med. Jobbar kväll på fredag med men är ledig i helgen. Jobbade ju den här helgen så...

Längtar tills jag kommer hem ikväll: till mitt te och mina kvällsmackor. Och kanske en mugg välling också! Skickade bud med mamma att hon skulle köpa det så jag hoppas hon kom ihåg det.

Älskar mina grabbar!

Inga kommentarer: