fredag 15 juni 2007

En glad människa!?

Jag är inte spontant någon glad människa. Med det menar jag någon som alltid går runt med ett leende på läpparna och är nöjd med allt. Ändå är jag långt ifrån missnöjd med allt. Faktiskt har jag mycket att vara nöjd över, vilket jag också är. Jag har ett jobb, jag bor i ett paradis, jag pluggar min drömutbildning, min familj är frisk. Vad är det som gör att man ändå saknar vissa saker när det man har är det viktigaste som finns? Eller saknar är fel ord, snarare kan man kanske använda ordet längtar istället. Det hänvisar till sånt som man skulle vilja ha men som man inte behöver för att klara sig. Men det kan vara så svårt att skilja på dom där två. Och att längta efter en sak kan vara väl så svårt som att sakna något.
Ja, jag vet inte. Strunt samma.

Idag blir det inte mycket att göra. Jag är ju ledig fram till klockan halv 4 så det känns inte så motiverat att ta sig an nåt ansträngande. Inte för att jag skulle ha gjort det ändå. Jag ska iaf ut på en tur nu på morgonen. Igår var jag ute så tidigt som kvart i 8. Och då va jag ändå ledig hela dagen!
Blir nog ett flertal turer i helgen eftersom jag är ledig. Sen börjar mitt riktiga sommarschema på måndag. Skitkul att jobba hela midsommarhelgen ör femte året i rad. Men egentligen spelar det ingen roll. Jag tjänar ju mer och har dessutom ingen att fira med ändå. Pengarna är välkomna.
Fattar inte hur det ska gå att klara sig utan studielån framöver. Det jag tjänar på en hel sommars jobb räcker ju knappt till en termin. Och jag har nio terminer kvar. Och det är långt till nästa sommar o helst vill jag inte jobba hela jul och nyår i år också. Jaja, kanske är det inte så farligt att skuldsätta sig även fast jag rent principiellt är emot det om man kan klara sig på annat sätt. Men det är inte särskilt kul att leva som jag har gjort. Hela terminen levde jag så spartanskt att jag har svårt att begripa det i efterhand. Inga extravaganser där inte. Inte för att jag behöver sådana men det hade ju varit kul med lite marginaler. Även en sparsam person vill ju spendera lite ibland.

Inga kommentarer: