torsdag 21 juni 2007

Det finns bara en jag

Jag har kommit underfund med att man alltid ska vara stolt över den man är. Det låter säkert löjligt självklart men det är det inte. Eller; visst är det självklart men det är inte samma sak som att det är lätt att uppnå den stoltheten. Jag är glad över att jag lyckats komma till den insikten.
Det är allti så, att hur eländig man än känner sig, och hur ledsen eller bedrövad man än är och hur mycket man än känner att livet är skit så har man alltid sitt eget jag. Det egna jaget är det enda egna man har om man inte har nåt annat. Och det kan aldrig tas ifrån en. Det jag vill ha sagt är att man aldrig ska nedvärdera sig själv för det har man aldrig anledning till. Tänk istället på anledningen till varför man tänker så om sig själv och hur det kan åtgärdas.

Inga kommentarer: