fredag 15 juni 2007


Ovan: Mulle


Här e en bild på Laban, min lille tjock-kluns. Som synes har han en viss förkärlek för att ligga mitt på köksbordet.


Laban ha nyss vare ute en stund, o i vanlig ordning är han helt slut när han kommer in.


Jag hatar denna väntan. Hela dagen väntar jag på att jag ska åka och jobba. Att jobba fredag kväll utan att jobba resten av helgen är så onödigt. En stor del av helgen blir förstörd. Om man ska jobba helgen däremot är det en annan sak.


Har inte gjort nånting alls idag nästan. Vad skulle det va liksom? Har inget att göra. Läst lite i en ny bok. De levandes rike av Nicci French. Verkar spännande men otäck. Den bästa kombinationen. Ska fördjupa mig i den under helgen.


Har bläddrat genom H&M katalogen i jakt på en ny garderob men vet inte var jag ska börja. Dom gamla paltorna börjar snart ramla av! Eller nja, så illa kanske det inte är ... än... Försökte mig på att göra is-kaffe nyss. Det blev väldigt misslyckat. Smakat verkligen inte bra.


Ska på bröllop i augusti. Vad har man på sig på bröllop? Kommer att kosta en hel del med allt nytt man måste köpa. Jag är ganska komisk egentligen. Jag skaffar nästan aldrig nånting nytt då och då, istället ska jag fixa allt samtidigt. Och då blir det stort hål i plånboken.


Längtar tills jag ska börja läsa min nya Marian Keyes! Eller den är ju egentligen inte ny, bara att jag har inte skaffat den förrän nu. Tankar från sängkanten heter den. Jag är barnsligt förtjust i hennes noveller och kåserier. Vill även läsa hennes nyaste bok, men det får vänta tills den kommer på pocket om nåt halvår eller så. Om jag inte lyckas hitta den på bibblan. Inte troligt.



Inga kommentarer: