torsdag 14 juni 2007

Böcker!

Mina böcker från Bokus kom med posten. Det är nog rekord, så är fort brukar det aldrig gå.
Blev lite förvånad för jag hade beställt både två på pocket men jag fick den ena inbunden! Och ändå kostade den som en pocket. Inte för att det spelar nån större roll.

Det blev faktiskt en tur i morse, 4 km i alla fall. Dessutom har jag också hunnit med att va ute med pelle och labbe. Så jag tror jag gjort det mesta på dagens lista. Utom att läsa i min nuvarande bok. Men det hinner jag under dagen.

Tuff tågman har fått ont i ett bakben. Han har som två små bulor på benet. Och man får inte ta där. Jag är nästan säker på att det är Laban som har varit framme och antingen bitit eller klöst han. kanske båda delarna. Jag har sett att han brukar försöka nafsa i bakhasorna på Tågman. Jag vet inte vilken gång i ordningen som Tuffe blivit skadad av nån av dom andra. Det är så många att man tappar räkningen. Och alla gånger han har fått penicillin. Jag får ge det några dagar så får vi ser hur det ser ut, kanske efter helgen. Annars blir det veterinären.

Tänk, jag kunde inte låta bli idag heller. Varenda dag faller man för frestelsen. Vet ej hur man ska bli av med det, men det får väl ordna sig.

Inga kommentarer: