måndag 20 oktober 2008

En perfekt morgon

Jag är så nöjd med så mycket i mitt liv. Nu kanske du tycker att det är konstigt. Hur kan hon vara nöjd? Vad gör hon för att vara nöjd. Svaret är att jag försöker ta tillvara de små sakerna i vardagen. För det är egentligen det som betyder något, och inget annat. Jag älskar att se ut genom fönstret på morgonen och se en vecker rosa himmel med en vacker höstsol som stiger över horisonten. Jag älskar min te- och kaffestund varje morgon och min goda gröt. Och jag älskar att höra och se på rix morronzoo på tv och radio. Dessa små saker förgyller min vardag.
När jag ser tillbaka på hur livet tedde sig för ett år sedan kan jag inte fatta hur längesen det känns. Jag trodde inte att livet skulle vara så här bra ett år senare. Jag trodde knappt på livet alls för ett år sedan. Visst är det hemskt? Jag kan knappt fatta det.
I alla fall så mår jag så otroligt mycket bättre nu på alla sätt och vis, så jag kan inte låta bli att ta ett djupt andetag och bara tacka för att jag lever. Jag har vid 24 års ålder insett att jag i hela mitt liv varit så ond mot mig själv, men nu är det slut på detta. Jag fattar inte hur jag kan ha behandlat mig själv så illa. Men som sagt. Nu är det slut med det.

1 kommentar:

Anonym sa...

skönt att höra