fredag 17 oktober 2008

Jag är glad

Idag regnar det men ändå är jag så glad just i detta nu. Jag känner mig tacksam över allt just nu. Jag känner plugglust och lust att lära mig nya saker.
Jag känner mig tacksam för mitt liv som det ser ut just nu. Jag är glad.
Och morgonen är min bästa tid, kanske är det därför jag känner mig så nöjd. Jag har mina rutiner som jag trivs alldeles utmärkt med.
Jag trivs med skolan och nu blir det snart skarpt läge där vi ska få pröva på rollen som framtida psykologer. Det känns spännande och utmanande. Det kommer krävas mycket av mig men jag är beredd att ge mig i kast med uppdraget. Därför känner jag att detta är rätt för mig. Det är faktiskt det.

Denna regniga dag kommer att bjuda på pluggande, träning av något slag och skrivande. Tänkte börja med pluggandet nu så att jag kan känna mig nöjd när dagen är slut.
Och ikväll väntar en lugn skön fredag med mitt eget lilla fredagsmys. Ska köpa hem lite godsaker så jag har nåt att smaska på. Lite godis eller nötter. Sen blir det tv-tittande och lyssnande på musik. Hur ser din fredagkväll ut?

Inga kommentarer: