torsdag 9 oktober 2008

Träning, ärenden, skrivande, tv-tittande

Det öär några av de saker jag hunnit med idag. Tyvärr så finns inte en viktig rubrik med. Och det är plugg. Jag har knappt öppnat böckerna idag och inte hade jag tänkt göra det heller. Pluggade rätt bra igår.
I alla fall så står tv:n på nu, och jag väntar på att Top Model 5 ska börja. Tycker det är lagom att titta på om man vill slappna av och inte se nåt alltför hårdsmält. Och just ja; nobelpristagaren i litteratur tillkännagavs ju idag. Nån fransman. Som vanligt hade man aldrig hört namnet. Men jag hörde att Joyce Cariol Oates var en av kandidaterna. Inte för att jag läst nån av hennes böcker men henne vet jag ju iaf vem det är.
Imorgon blir det hemåkning., Kl 11:45 sätter jag mig på bussen. Det ska bli skönt att vara hemma även om det bara är två dar för det är tre veckor sen jag var hemma sist. Men egentligen skulle jag klara mig utan att åka hem också, man vänjer sig lätt vid att bo för sig själv.

Var och tränade för några timmar sen och det gick riktigt bra. Jag sprang 6 km och körde några styrkeövningar.
Nu blir det dock inget iksu förrän efter helgen. På måndag är det gympa 2 och det ska jag gå på.

Jag kan fortfarande inte inse hur otroligt skönt det är att sitta med sin egen dator och med sitt eget internet i sin egen lägenhet. Det är så otroligt härligt att jag kan göra det nu. Jag har riktigt lärt känna min dator nu. Den har lite humör men funkar än så länge bra. Ska fixa en extra GB minne till den till veckan så den speedar upp lite mer. Skulle ju ha det när jag köpte den men då hade dom inte såna där grejer hemma.

Nu ska jag ta mig en snabb dusch och sedan till på top model. Sen blir det kanske lite plugg - om jag orkar. Kan inre garantera nått....

Inga kommentarer: