fredag 24 oktober 2008

Tända ljus och kaffe

Det är en fin morgon inomhus men blåsigt och regnigt utomhus. Jag har ljus tända och doften av kaffe sprider sig i mitt lilla krypin. Det är den bästa doften. Jag skulle kunna brygga kaffe hela tiden bara för att få känna doften.
Det känns extra mysigt med en sån här morgon när det är trist väder ute. Man känner sig lite extra tacksam för att man kan vara inne och mysa.
Hursomhelst.
Sov riktigt bra inatt och vaknade av mobilen som vanligt. Den här gången snoozade jag inte ens särskilt länge. Kände att jag måste upp fort så att jag hinner med mina morgonbestyr. Tyvärr hinner jag inte plugga nått innan jag måste gå. Vi ska se film idag på morgonen hemma hos en i gruppen, istället för att vara på skolan och det känns skönt. Sen är det äntligen helg igen. Jag hade tänkt dra på stan och köpa lite alkoholfritt vin att smutta på ikväll. Får se hur det går. Sen ska jag dessutom gå på stepmuskel kl 16. Sen blir det bara fredagsmys och saknande av gubbarna.

Inga kommentarer: