onsdag 22 oktober 2008

Kraft

Just nu skulle jag behöva en portion styrka och kraft. Finns det i pillerform? Isf skulle jag vilja ha det pillret. Jag skulle vilja ha kraft att vara i skolan och vara på topp hela dagarna, sen rusa hem och laga mat, plugga och se på tv och sen ha ork kvar till att sticka och träna. Men det har jag inte. Jag orkar bara några av dessa saker. Exempelvis: är jag i skolan hela dagen är chansen att jag ska orka sticka och träna ganska liten. Dock brukar jag kämpa emot trötthetsimpulsen och gå ändå. Men när ska jag hinna plugga undrar jag? Hur hinner alla andra med sina liv? Det finns en schablonbild av att man ska vara snygg, verbal, ha energi till allt, full pott på tentorna, bra jobb och fin lägenhet. Men vem är det som har allt det egentligen? Jag nöjer nog mig om jag har energi så att jag klarar av dagen, med allt som måste göras, men visst skulle jag naturligtvis inte tacka nej till att få lite extra energi. Men vem skulle det? Vissa verkar leva så perfekta liv. Eller åtminstone tror man det. När den perfekta personen helt plötsligt verkar trött, sliten eller ledsen tror man knappt att det är möjligt. Men vi är alla faktiskt bara människor. Och människor är trötta, slitna och ledsna, precis som de är glada, trevliga och skämtsamma.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.expressen.se/1.1339879