torsdag 23 oktober 2008

En produktiv morgon

Jag vet inte inte hur men jag har en förmåga att hinna med jättemycket på morgonen. Troligtvis mer än jag hinner med på hela dagen. Jag lagar mat, dricker kaffe, ser på tv, hör på radio, pluggar och pratar i telefon, äter gröt, bäddar sängen, vädrar, lyssnar på musik och borstar tänderna. Och gruvar mig lite inför att jag nog måste träna på kvällen. Jag brukar ställa höga krav på mig själv när det gäller träningen. OM jag har bestämt mig för att springa en viss sträcka känner jag mig mycket missnöjd om jag inte orkar eller om det går för sakta. Det är något jag måste jobba på. Att tänka att det inte är ett misslyckande och jag känner att jag måste gå en stund istället för att tokspringa. Jag ska verkligen försöka tänka på att inte pressa mig själv så hårt. Det leder ju ingenstans, tvärtom blir man bara stressad av det.

I alla fall så har jag suttit och pluggat ett tag nu och det känns bra. Känns ändå ganska lugnt inför den här tentan eftersom jag har pluggat i princip hela kursen och inte känner att det är nånting som jag har jättedålig koll på. Men visst, det finns ju alltid saker man kan förbättra.

Hade tänkt att jag skulle gå och käka gröt nu, sen gå in och väcka syrran.

Inga kommentarer: