lördag 23 augusti 2008

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter att ha varit några dagar i min lägenhet i Umeå. Åh, vad jag hade saknat att vara hos mig själv där jag kan ha mina egna rutiner och göra precis som jag själv vill. Jag kan dricka kaffe när jag vill ( men det gör jag väl hemma också men i detta fall kan jag göra kaffet i min egen kaffebryggare), gå på ica när jag vill, äta den mat jag vill, och låsa dörren med min egen nyckel. Det är känslan av självständighet som är viktigast.
Vi var och shoppade flera gånger medan vi var där och jag hade faktiskt jätteroligt och inte alltför mycket ångest över alla pengar som gick åt. Jag fick faktiskt nästan en hel höstgarderob ju. Jag köpte två koftor (rosa och grön), ett linne (svart) och ett par byxor (jeansblå), och är faktiskt mycket nöjd med att jag för en gångs skull kunda ha några kläder. Ja, just det. Jag glömde den lila lilla koftan också. Som synes så gillar jag koftor. Koftor och huvtröjor och jeans, det är min melodi.
Sen på kvällen så var jag bjuden på middag hos min kompis L och det var jättetrevligt. Vi drack vin, åt vegolasagne och pratade en massa. Det kommer jag leva på länge. Det betydde väldigt mycket. Nästa gång är det min tur att fixa nånting.
I alla fall så var det tre väldigt lyckade dagar, och jag är glad att jag snart kommer att vara tillbaka i min lägenhet på heltid, även fast den här terminen kommer bli väldigt tuff. Men jag kommer klara det, det måste bara gå. Det kommer att gå.
Långt inlägg jag lyckades skriva va? Med min vanliga otur kommer det väl att bli nåt fel när jag ska spara det så att det försvinner. Skulle inte vara första gången i så fall....

Inga kommentarer: