lördag 23 augusti 2008

Som hittat!

För att använda faster Hannas ord. Hon använde alltid det uttrycket om det var nåt som var bra. Och det har det varit idag, för jag har mer eller mindre haft en liten julafton så här i augusti. Jag har hittat en massa byxor och andra kläder! Jag prövade en hel hög som jag inte prövat på flera år och jag kunde ha dom! Jag tror jag hittat sju par minst. Jeans och finbyxor och en kofta som jag fick av mamma.
Dessutom städade mammam garderoben och då hittade hon den koftan och jag fick ta den. Sen så hittade hon nya underkläder som jag också fick. Och ett par långkalsonger. Och ett par nya pyjamasbyxor. Det känns faktiskt som julafton. Så nu har jag gått från att ha inga byxor till att ha hur många som helst. Helt sjukt bra. Nu kan skolan börja, för nu har jag kläder att ta på mig igen.
Nedräkningen har börjat. Om en vecka bor jag hos mig själv igen och jag längtar.

Inga kommentarer: