tisdag 26 augusti 2008

Jag=en fikare?

Jag har blivit en riktig fikare och det passar inte ihop med mitt tidigare nyttiga jag. Jag vill gärna ha ett gott kex till kaffet varje dag nu och det skulle jag aldrig ha tillåtit mig själv tidigare. Kanske håller jag på att tillfriskna från mitt överdrivna nyttighetstänkande? Det vore bara bra i så fall.
Jag läste på aftonbladet idag att man kan äta en kanelbulle om dagen om man är normalviktig och rör sig hyfsat mycket, så då borde det ju knappast göra nån skillnad om man äter ett digestive kex om dagen (särskilt inte om det dessutom är fullkorn som jag brukar se till att det är). Hemma hos mig har jag nyss köpt fullkornspepparkakor och skorpor som jag ska fika upp så fort jag flyttar dit på riktigt. Jag längtar! Fullkornspepparkakor är faktiskt riktigt gott. Och fullkornsdigestive också.
Sen ska jag pröva fullkornsbrago när alla mina andra kakor är slut, men det kommer nog dröja ett bra tag.
Fasikan vad jag har kommit igång bra med bloggandet nu alltså. Det känns naturligt att blogga varenda gång man sätter sig vid datorn. Iaf kommer det bli många inlägg om dagen. Om en vecka börjar skolan och jag ser fram emot det med fasa men också med förväntan. Jag har hört mycket om den här kursen och det är en del ganska negativa saker. Men jag hoppas att ryktena har fel och att det kommer att bli jätteroligt och dessutom lärorikt.
Om nån vet några goda fika-kex så är det bara att säga till. Det får gärna vara fullkorn så man kan inbilla sig att det är lite nyttigare när man sitter där med kaffekoppen i högsta hugg....

Inga kommentarer: