fredag 8 augusti 2008

Nån som saknat mig?

Loggade just in och såg att jag inte uppdaterat på en vecka! Du som kommenterat detta kan vara lugn, jag har en hel helg på mig att blogga. Nu ska det bli bättring. Så länge jag nu orkar hålla det.
I alla fall så är jag lite hög på kaffe just. Hällde nyss i mig två stora koppar. Sitter och lyssnar på Mamma Mia-soundtracket och väntar på att Sverige ska komma in på arenan på OS-invigningen. Har suttit och kollat i flera timmar nu så har lessnat vid det här laget. Så med min vanliga otur kommer jag nog missa Sveriges intåg. Men skit samma. Det finns så mycket annat att göra som är viktigare. Jag har varit lite i valet inför det här med OS och haft delade känslor angående om jag ska titta eller inte, av etiska skäl. Just nu känns det iaf som att jag ska titta. Jag älskar ju att kolla på idrott så det känns så synd att missa idrottsälskarnas två veckor långa julafton! Men det är inte roligt när man vet vad som händer i Kina samtidigt som jag sitter och tittar på någon onödig sport. Den vetskapen tar udden av den glädje jag normalt känner inför ett idrottsmästerskap.

Just det, en sak som jag måste skriva av mig om. Jag mejlade och frågade studieadministratören varför en kurs jag läst inte kommit in i systemet på studera.nu. Jag fick svaret att jag har inrapporterad frånvaro på två obligatoriska seminarier! Jag vet att jag varit med på allt! Jag blev så chockad av det svaret. Har dom tappat bort mig så att jag inte får mina poäng ska dom minsann få sina fiskar varma! Jag tänker röra upp himmel och jord för att få allting rätt. Om det så kräver att jag ska gå till kåren för att få hjälp. Man känner sig ganska sårbar när man vet att det hänger på en liten papperslapp där man har skrivit sitt namn som bevis för att man har varit med. Är papperet borta har jag inga bevis för att jag faktiskt var med. Crap också. Hoppas det ordnar sig iaf. Det måste det.

Nu har jag missat Sverige.

Inga kommentarer: