fredag 8 augusti 2008

Psykologi och kön

Just nu läser jag en bok som heter Psykologi och kön av Eva Magnusson. Den är mycket bra. handlar om hur det i psykologisk forskning och teori tidigare inte har tagits hänsyn till kvinnor, utan att teorierna baseras på män. Och att det man kommits fram till påståtts gälla generellt. Hur sjukt är det inte att framstående forskare har kunnat göra så dumma uttalanden. Det är ofattbart.
Efter den här boken hade jag tänkt läsa en bok i katastrofpsykologi. Har även lånat lite andra spännande psykologiböcker, som jag troligtvis inte kommer hinna läsa. Får lov att tokläsa på min semester för att hinna med mig. Men då ska jag ju se på OS. I alla fall så är det bara en vecka kvar tills min två veckor långa semester. Jag kan knappt vänta. Sen är det slut för denna gång. Det är ofattbart att den här sommaren snart har gått. Eller vad säger ni? Visst har det gått fort?
I alla fall så har jag varit ute på en kortare kvällstur och det var skönt. Jag börjar vänta på kylan nu. Snart får man ta på sig vantar och halsduk. Det kommer bli så skönt med kall frisk luft. September är min bästa månad.

Inga kommentarer: