tisdag 17 mars 2009

Är mysteriet löst nu?

Varit hos läkare idag. Och jag tror mysteriet löstes och jag fick svar på vad min konstiga värk och stelhet beror på. En låsning mellan två nackkotor. Doktor som klämde och tryckte över hela huvet. Och en tur på apoteket varifrån jag kunde gå fulladdad med diverse medikamenter. Smärtstillande, muskelavslappnande. Med mera.
Hoppas att det snart ska bli bättre så att jag kan leva igen. Värk tar musten ur en. Och jag har nog lite energi som det är ändå.

Annars har dagen gått åt till att fundera över mina CMP. För såna finns det. Men frågan är om det kallas så om det hela inte är omedvetet? No aning. Jag är (tror jag iaf) ganska medveten om sånt som är bra och sånt som är mindre bra för mig. För er som inte vet så står CMP för cyclical maladaptive pattern. Dvs ett beteende som man upprepar gång på gång även fast det inte fungerar eller är bra för en. Ganska intressant att fundera över sina egna sådana tycker jag. Skulle även vara spännande och användbart att veta vilka CMP man har som man inte ser själv men som andra ser. Eller? Kanske man inte VILL veta det. Jaja, whatever.

Nu ska jag proppa i mig några värkpiller, diska och se på Desperate Housewives.

Inga kommentarer: