lördag 28 mars 2009

För första gången på 6 år...

...så ser jag fram emot sommaren. Jo jag vet att jag har skrivit tidigare om hur bra sommaren kommer bli. Och förstå mig rätt; jag tror verkligen det. Men när jag tänker på det så blir en sådan förväntning också ett krav, och jag har ju lovat mig själv att jag ska låta bli att ställa krav! Men så gör jag det ändå. Så nu omformulerar jag mig; den här sommaren ska inte nödvändigtvis bli BÄST utifrån ett krav-perspektiv, den ska bli ett försök från min sida att inte planera så mycket och inte värdera mig själv efter hur mycket jag åstadkommer. Det vill säga, hur mycket jag jobbar, hur många böcker jag hinner läsa, hur många "inplanerade" oplanerade dagar jag lyckas hitta. Jag ska inte planera att bara vara - utan jag ska försöka bara vara utan att planera. Jaja. Det där kanske lät helt obegripligt. In my mind är det dock solklart.

Denna dag är ett ypperligt tillfälle att öva. Solen skiner, det är plusgrader, snön börjar smälta. Våren är i antågande. Den här dagen erbjuder alla möjligheter. Så nu ska jag gå och fånga dom.

Inga kommentarer: