tisdag 31 mars 2009

Bästa stunden på dagen

Men nu är det slut. Jag talar om den första timmen efter att man har klivit på morgonen. Det är min bästa tid. Kaffedoften som sprider sig, datorn som surrar, nyhetsmorgon på låg volym. Lyssnar på mina favoritlåtar. Drömmer. För jag föredrar att drömma på morgonen, då jag kan bestämma själv vad jag ska drömma om. Funkar oftast. Att försöka göra mina avslappningsövningar och glädjas över att jag fick vakna även denna dag. Det är egentligen den bästa gåvan - en helt ny dag - hur klyschigt det än kan låta. Särskilt som det finns så många som kanske inte får någon ny dag, främst tänker jag på författarna bakom två av mina favoritbloggar. När jag läser dom så inser jag hur lycklig jag faktiskt är. Och så länge jag får vara det så ska jag försöka att inte beklaga mig för mycket.

1 kommentar:

Camilla sa...

Blir nyfiken på vilka dina favoritbloggar är?