tisdag 24 mars 2009

En massa frågor

Lovar du att vara ärlig? Det är min intention....
Du heter: Anna Erika Mari Nordlander
Smeknamn: Inget annat än Erika.
Låt som när du är ledsen sörjer till?: Har ingen speciell sådan
Beroende av: kaffe, tuffes nos (och dom andra grabbarna), plugga och må bra.
Vad tror folk om dig?: Att jag är en pluggis som tycker allt med skolan är skitkul och att jag pluggar dygnet runt.
Stämmer det?: Jo dom har nog rätt isf, men inte i att jag pluggar dygnet runt för jag kan inte plugga alls på kvällarna för jag är så sjukt kvällstrött!
Vad får du oftast komplimanger för?: Hmmm. Att jag är ambitiös och målmedveten tror jag.
Vad säger du för att imponera på någon?: Nåt intellektuellt inom mitt område... (om jag kommer på nåt)
Hur imponerar man på dig?: Om man säger nåt intellektuellt tillbaka.
Brukar du skratta för dig själv?: Ja, herregud ja.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Så här: "Åh det var så fint, en vas och en godisskål. Jättefina!" Så står det.
Var bor du?: Historiegränd, Ålidhem, Umeå, Sverige, Världen
Trivs du där?: Ja det gör jag faktiskt. Husen är ganska fula men det känns som hemtamt nuförtiden!
Äger du några converse: Nä det tror jag inte (för det är väl ett sko-märke?) Isf nej.
Sprit, cider, vin eller öl: Vatten.
Brukar du bli för full: Aldrig varit (å jag ljuger inte)
Vad har du för mobil operatör: Halebop
Är du allergisk mot något: Kiwi
Har du haft sex idag: Det borde jag ha kommit ihåg i så fall.
Hur svarar du i mobilen: Hej det är erika, om det inte är nån jag känner, annars bara Hallå.
Vem ringde du senast?: Jobbet.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att jag skulle återkomma på tisdag.
Antal timmar sömn inatt: Typ 8 timmar.
Sov du ensam: Nej, med bummarna och Nin-kalle (ha! det kan du få undra vem det är!)
Brukar du komma i tid: Det är nåt fel med mig för jag kommer alltid en halvtimme för tidigt. Så: JA.
När mår du bra: När jag är nöjd med det jag gjort.
När blev du fotad senast: Det minns jag inte.
Hur känner du dig nu: Trött och lite småhängig
Vanligaste färg på dina kläder: Blått, svart eller knallgrönt
Vad tycker du om fötter: Klarar mig ju inte utan så nog är dom viktiga.
Vad saknar du: Pojka mina, och en riktig långpromenad.
Hade du en bra kväll igår: Nja, inte direkt.
Favorit dryck på morgonen: Kaffe på bit.
Rakar du benen: Bara en gång om året.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 22 och 22.30.
Är du blyg?: Nä, men reserverad.
Sysslar du med någon idrott: Stavgång (snart OS-gren om jag får bestämma)
Vill du hellre ha mail än brev: Nej.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nä, men attraktion.
Har du spytt offentligt: Nähädu tack du.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Känna hur det känns att tjäna 20 % mer på att göra samma jobb som en kvinna.
Är du nöjd med ditt liv: Jo det är jag väl, men nog strävar jag alltid efter förändring och/eller förbättring.
Är du bortskämd: Ja det tror jag, åtminstone litegrann.
Vad gör du i morgon: Gruppövning, plugga själv och eftermiddagspromenad.
Vad är det värsta du vet?: Folk som lever på andras bekostnad (pälshandlare, dunplockare, köttätare)
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Jag slösar aldrig. Jag unnar mig!
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Thomas Dileva
Vad längtar du till?: Tills jag tar examen.
Har du bra vänner och äkta vänskap?: Njjjaääe.
Vad använder du för shampoo?: Naturelle eller nåt från Body Shop.
Vad är det finaste du fått?: Jag passar på denna fråga så länge.
En speciell dag du minns: Den 12:e december 2006 kl 05.45 då jag fick se ordet "ANTAGEN" på min ansökan till psykologutbildningen.
Hur gammal är du: Jag är snart 25 (26 augusti)
Tycker du om någon just nu: Det gör man väl alltid.
Du samlar på: Strumpor med hello kitty-motiv.
Gröna eller röda äppeln: Röda (men inte för röda)
Vem ringer du när du är arg/ledsen: helst ingen.
Gillar du golf: nä för sjutton.
Vilken tid gick du upp idag: kvart över åtta.
Har du sovit i din egna säng inatt: Nä, Bostadens. Men det är min så länge jag bor här.
Har du strumpor på dig nu: näj
Är det okej att gråta: Ja, ofta och mycket.
När grät du senast: I går
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Plugga livet ut.
Bär du glasögon eller linser: Glasögon.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nä för sjutton.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Tidigt, blir nog aldrig senare än åtta.
Har du piercing: Näpp.
Vill du gifta dig: Hmmm. Vet inte.
Vill du ha barn: Nej.
Solar du ofta: Nej aldrig.
Är du bra på att laga mat: Näpp.
Är du flygrädd: Vet ej, har aldrih flugit.
Hur vig är du: Inte alls.
Är du musikalisk?: Inte när det gäller att spela själv.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten!
Vilken är din favoritglass: Vet inte. Minns inte när jag åt glass sist ens.
Tror du på ett liv efter döden: Inte på ett liv som det levande livet.
Tycker du om sushi: Jag har aldrig smakat och skulle aldrig göra det heller eftersom jag lever efter vegetariska värderingar.
Vad äter du helst när du ser på film: Cashewnötter.
Bor dina föräldrar tillsammans: Jo typ.
Har du tandläkarskräck: Nej inte alls.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgon utan tvekan.
Vilken ögonfärg har du: Blågrå.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ooh ja.
Biter du på naglarna: Naglar och fingrar, allt jag kommer åt.
Röker du: Skulle aldrig komma på tanken.
Hur ofta tränar/motionerar du: Går varje dag...
Senaste låt du hörde: Oj. Jag tror det var La voix.

Ja nu känner ni mig litte mer.

Inga kommentarer: