onsdag 25 mars 2009

Hos sjukgymnasten igår

Jo. Så här gick det:
Jag blev undersökt av en utbytesstudent från Finland som kunde konstatera att jag har några "klumpar" eller spänningar eller vad det nu var på några ställen vid skuldran och i nacken. Jag fick övningar att göra som handlade om att öka cirkulationen och rörligheten i skulderpartiet och nacken, jag fick även en avslappningsövning att träna på. Jag har provat idag och värken bakom ögat känns bättre men nacken och skuldran känns inte bra alls efter några timmars pluggande i en av UB:s lila fåtöljer. Hur jag än står, sitter eller ligger så känns det som att nackmusklerna är hel slutkörda. I alla fall ska jag till samma sjukgymnast på tisdag igen och se hur det är då.
Jädrarns alltså vad mycket muskler och annat som man har i nacken och ryggen. Och jag hade en stor jäkla finne som gjorde ont på ryggen men det hade väl varit lite smaklöst att säga det... antar jag :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du provat spikmatta? Jag har själv aldrig provat, men har hört folk som tycker det är jättebra. Endorfiner och blodcirkulation sätter igång. Jag har lust att testa iaf.

Anonym sa...

Nej det har jag aldrig gjort, men skulle gärna göra det om någon sådan skulle komma i min väg :P