torsdag 5 mars 2009

Jag har ett jobb!

Nu har jag börjat jobba, har gått inskolning tre kvällar och ikväll och inatt ska jag jobba själv för första gången. Det känns riktigt bra! Jag är laddad. Jag trivs mycket bättre än jag någonsin hade kunnat tänka mig och det har inte alls varit svårt aatt lära sig jobbet. Jag tror det till stor del beror på att jag har jobbat så mycket i äldrevården tidigare. Det är i princip samma sak förutom att det inte är stressigt och att man bara har en person att ta hand om. Således har man massor med tid att ge till den personen också, och det känns bra. Känns också bra att det är många unga i min egen ålder som jobbar där som man kan prata med. Och om man vill kan man också stänga in sig och vara för sig själv. Det är på det sättet ett väldigt flexibelt jobb.
Idag ska jag således jobba kväll från kl 15.15. Och slutar kl 7.30 imorgon bitti. Många timmar på en gång och det tycker jag är bättre än när man bara jobbar småduttar, typ 5 timmar. Lika bra att få ihop många timmar och på en gång. Det är alltså sovande jour, så man behöver inte vara vaken hela natten. Sen är jag ledig i helgen och det ska bli skönt, för denna vecka har inneburit dubbelt arbete. Först halva dagen på skolan och sen halva dagen på jobbet. Men jag känner att det har varit lärorikt att ha många bollar i luften. Och dessutom ligger jag bra till i läsandet så jag behöver inte stressa över det.
Idag ska jag träffa gruppen kl 10 för att vi ska försöka få ihop en verksamhetsrapport om psykologmottagningen. Inte helt lätt när man är sju personer och har en knäpp lärare som inte tycker att nån idé är bra. Knas.
Jaja. Nu blir det lyssnande på björn afzelius och lite pysslande tills jag ska gå.

Inga kommentarer: